Blog


sollicitant afgewezen

Wijs sollicitanten direct af! Er kunnen drie soorten sollicitanten reageren op een vacature. De eerste soort is geschikt om bij jou in de praktijk te werken, de tweede soort is misschien geschikt en de derde soort is zeker niet geschikt. Iedere praktijkmanager herkent de derde soort direct. Stuur ze […]

Wijs sollicitanten direct af!


planning

Praktijkmanagers kunnen beter geen dagplanning maken! Als praktijkmanager heeft het geen zin om een strakke indeling van jouw werkdag te maken. Er vinden soms onvoorziene gebeurtenissen plaats waar je direct op moet anticiperen om de dag niet in een ramp te laten eindigen. Zieke medewerkers, defecte units en telefoniestoringen […]

Praktijkmanagers kunnen beter geen dagplanning maken!


Wachtwoorden mondzorgpraktijk computers

Sterke wachtwoorden verzinnen! Het gebeurt té vaak dat de wachtwoorden van de baliecomputers gemakkelijk te raden zijn. Met een klein beetje moeite verzin je een ijzersterk wachtwoord wat door iedereen te onthouden is en wat je niet iedere maand hoeft te veranderen! Bekijk deze video voor meer informatie hierover! […]

Praktijkmanagement: sterke wachtwoorden verzinnen!



Feedback geven in een tandartspraktijk Als een collega ongepast gedrag vertoont, spreek hem of haar daar dan op aan. Denk echter wel aan drie basisregels vóórdat je dat doet. Lees in deze blog welke regels dat zijn of bekijk de onderstaande video! Regel 1: nooit in het bijzijn […]

Feedback geven in een tandartspraktijk


Vacatureteksten opstellen Als je een vacaturetekst opstelt, begin dan meteen met wat jouw praktijk te bieden heeft. Onthoud dat niet alleen een sollicitant op zoek is naar een baan, maar ook dat jij op zoek bent naar de perfecte kandidaat! Lees er hier meer over! Waarom meteen vertellen […]

Vacaturetekst opstellen


Praktijkwebsite en de AVG

Praktijkwebsite en de AVG Een belangrijk onderdeel van de AVG is dat je niet onnodig data mag verzamelen. Bekijk het inschrijfformulier op jouw website daarom kritisch. Is het bijvoorbeeld echt nodig om te weten hoe mensen jou hebben gevonden? Of waarom ze zich bij jou inschrijven? Marketingtechnisch gezien, […]

Praktijkwebsite en de AVG



Tandarts vraagtekens

Toegevoegde waarde voor patiënten creëren Als behandelaar vervul jij een belangrijke maatschappelijke behoefte. Daarom is het belangrijk dat jij marketing bedrijft. Marketing draait namelijk om het leveren van toegevoegde waarde, oftewel: wat kan jij doen om jouw behandelingen en behandelplannen zo waardevol mogelijk te laten zijn voor jouw patiënten? Klik […]

Toegevoegde waarde voor de patiënten


rokend gebit

Praktijkmanagement: roken tijdens de koffiepauze Als een behandelaar tijdens de koffiepauze rookt, dan zullen zijn of haar patiënten dat merken. Een rookwalm verdwijnt namelijk niet binnen 15 minuten. Daarnaast is de kans groot dat de patiënten hem of haar naast de praktijk zien roken. Het heeft alleen nadelen als […]

Roken tijdens de koffiepauze