Blog


schudt u de hand?

  Schudt u uw patiënten de hand?   78% van de patiënten in de VS wilt graag dat een arts hun de hand schudt tijdens hun bezoek aan de praktijk 1). Wat doet u? Maak hieronder uw keuze en zie direct wat uw collega’s doen! 1)Gregory Makoul, Amanda Zick, Marianne Green. […]

Uw patiënt de hand schudden… of niet?


Wist u dat

  Aanpasbare leaflet over mondhygiënisten!   In de vorige blog is een aantal manieren voorgesteld waarop u het aanzien van mondhygiënisten bij uw patiënten kunt verhogen. Eén van deze manieren is door een leaflet aan uw patiënten uit te delen waarin de expertise van mondhygiënisten is beschreven. Download hier een […]

Aanpasbare leaflet over mondhygiënisten!


De mondhygienist

Het aanzien van mondhygiënisten verhogen! Het is algemeen bekend dat mondhygiënisten, in de ogen van de patiënten, minder aanzien hebben dan tandartsen. Sommige patiënten zijn mede daardoor therapieontrouw of zeggen hun afspraken bij de mondhygiënisten relatief snel af. Vandaar dat het belangrijk is dat praktijkhouders, maar ook de tandartsen in […]

Het aanzien van mondhygiënisten verhogen!



Kennis delen

Investeren in het delen van kennis Tandartsen en mondhygiënisten ontwikkelen in de loop der jaren, tot op zekere hoogte, hun eigen manier van behandelen, motiveren en diagnosticeren. Als de tandartsen en mondhygiënisten van een praktijk hun expertise met elkaar delen, kan dat een positief effect op de bedrijfsvoering hebben. Het […]

Investeren in het delen van kennis


ZZP-tandartsen

Het honorarium van ZZP’ers binnen de mondzorg De hoogte van het honorarium van ZZP’ers in een tandartspraktijk zou niet alleen moeten worden vastgesteld op basis van een rekenmodel, maar ook op basis van de algehele waarde die zij aan een praktijk toevoegen. Een meewerkend (ZZP-)tandarts die een torenhoge omzet genereert, […]

Het honorarium van ZZP’ers binnen de mondzorg


Praktijkmanagement tandarts

3 redenen waarom tandartsx@hotmail.com een slecht idee is. Het is niet verstandig om een e-mailadres voor uw praktijk te gebruiken dat eindigt op gmail.com of hotmail.com. Lees hier drie redenen waarom dit zo is!   Reden 1: een hotmail.com e-mailadres zorgt voor een onprofessionele uitstraling Het is algemeen bekend dat […]

3 redenen waarom tandartsx@hotmail.com een slecht idee is.



Functioneringstraject

4 tips voor een succesvol functioneringstraject! Als een medewerker in uw praktijk niet naar behoren functioneert, moet u hem hier onmiddellijk bewust van maken. Indien hij zijn functioneren niet zelf weet te verbeteren, dient u een functioneringstraject te initiëren. Wanneer u een functioneringstraject initieert, is het verstandig om: het traject […]

4 tips voor een succesvol functioneringstraject!


Artikel 33

De praktijkvoering in evenwicht houden De praktijkvoering van een mondzorgpraktijk zou altijd gebalanceerd moeten zijn. Er zou een zeker evenwicht moeten bestaan tussen: de kwaliteit van de geleverde zorg; het financieel resultaat van de praktijk; de mate waarin de praktijkhouder een goede werk-/opdrachtgever is. In de loop der tijd zal […]

De praktijkvoering in evenwicht houden