Cursus: marketing binnen de mondzorg
Vrijdag 27 januari 2017
Inhoud cursus
Praktijkhouders kunnen ervoor kiezen om nieuwe patiënten te werven door bijvoorbeeld flyers en folders te verspreiden.
Deze promotiemiddelen zijn slechts effectief als ze deel uitmaken van een uitgebreidere strategie. Een strategie is bepalend voor de mate waarin uw praktijk zich kan onderscheiden van andere praktijken in uw regio. De promotiemiddelen dienen bijvoorbeeld afgestemd te zijn op de doelgroep van de praktijk. Daarnaast dienen ze dezelfde uitstraling als de praktijk te hebben.
In deze cursus leert u daarom een integraal marketingplan op te stellen waarbij er rekening wordt gehouden met de strategie van uw praktijk.
Bovendien krijgt u tools aangereikt waarmee u uw strategie kunt aanscherpen. Hiermee kunt u op een effectieve, maar respectabele manier met overige praktijkhouders concurreren!
Resultaat
Na het volgen van deze cursus bent u in staat om:
- promotiemateriaal effectief in te zetten;
- effectief patiënten te werven;
- een strategie voor uw praktijk bepalen;
- een gedegen ‘klantonderzoek’ onder uw patiëntenpopulatie te houden;
- in te spelen op wat uw patiënten belangrijk vinden;
- op een respectabele manier met andere praktijkhouders te concurreren.
Modules & Programma
Deze cursus bestaat uit vijf modules. Elke module bestaat voor 50% uit theorie en 50% uit praktijkopdrachten, waardoor u op het eind van de cursus praktische handvatten heeft waarmee u direct bij u in de praktijk aan de slag kunt.
De modules
- Module 1: inzicht krijgen in wat uw patiënten willen
- Module 2: het inspelen op wat uw patiënten willen
- Module 3: het effectief inzetten van promotiemateriaal
- Module 4: de strategie van uw praktijk
- Module 5: kwaliteitsbeoordeling door uw patiënten
Het programma
- 09:00-10:30 Inzicht in de behoeften van uw patiënten
- 10:30-12:00 Inspelen op wat uw patiënten willen
- 12:00-13:30 Promotiemateriaal binnen de mondzorg
- 13:30-15:00 Strategie & instrumenten
- 15:00-16:30 Kwaliteitsbeoordeling door uw patiënten
- 16:30-17:00 Evaluatie
- 17:00 Uitreiking certificaat en borrel
Verzorging
Gedurende de dag wordt er koffie, thee, en frisdrank aangeboden.
Daarnaast kan er tijdens één van de praktijkopdrachten ook gebruikgemaakt worden van een lunchbuffet.
Zowel de consumpties als het lunchbuffet zijn bij de prijs inbegrepen.
Accreditatie
Accreditatie: 6 KRT-punten.
Datum, investering en locatie
Cursusdatum: vrijdag 27 januari 2017 (inschrijving niet meer mogelijk)
Investering: €449,- (inclusief: lesmateriaal, lunch, consumpties. ex. btw)
Locatie: Van der Valk Hotel Breukelen (Utrecht)
Inschrijven
Inschrijving voor deze cursus is niet meer mogelijk. Binnenkort worden er nieuwe cursusdata gepubliceerd!