fbpx

OPLEIDING: PUUR PRAKTIJKMANAGEMENT

Himsha Kramers

Super veel geleerd! Roberto zet je aan het denken!

Dana Smidkova

Hij liet ons management in een “ander licht” zien.

Ingrid van Willegen

Roberto is heel duidelijk en to the point! Aan de hand van praktijkvoorbeelden geeft hij veel tips die direct toe te passen zijn.

Claudia van 't Dorst

Roberto is een hele goede trainer/coach die door zijn eigen ervaringen alles goed kan uitleggen.

WIL JIJ JOUW PRAKTIJK OP HOOGWAARDIG NIVEAU MANAGEN?

Dit is de meest uitgebreide, efficiënte en intensieve opleiding tot praktijkmanager. Zelfs als je al een opleiding tot praktijkmanager hebt gevolgd, zal deze opleiding jou veel waarde opleveren!

Deze opleiding bestaat uit:

  • 7 fysieke lesdagen in 7 maanden
  • 7 uur aan exclusief videomateriaal
  • 7 uur individuele coaching
  • 10 uur aanvullende lessen via een online lesplatform
  • 50 real life casussen
  • 24/7 persoonlijke vraagbaak

INTAKE AANVRAGEN

Wat leer je tijdens deze opleiding?

De opleiding bestaat uit verschillende thema’s. Enkele van deze thema’s zijn hieronder opgenomen. Alle thema’s zijn aanpasbaar op basis van de behoefte van de groep.

BEDRIJFSVOERING

Personeelsmanagement

Werving en selectie

Salarisadministratie

Verlofadministratie

Financieel management

Marketing

Efficiëntie in de praktijk

Managementinstrumenten

LEIDERSCHAP

Een team aansturen

Het motiveren van medewerkers

Helder en tactisch communiceren

Conflicthantering

Authentiek leiderschap

Coaching

Veilige omgeving creëren

VERZUIM EN DISFUNCTIONEREN

Dossieropbouw

Zieke medewerkers en het UWV

Verzuim verminderen

De werkdruk verlagen

PERSOONLIJKE ONTWIKKELING

Moeilijke gesprekken voeren

Zelfsturing

Persoonlijke doelen stellen

Jouw rol als praktijkmanager verstevigen

INTAKE AANVRAGEN

Het verschil tussen Puur Praktijkmanagement en andere opleidingen

Ervaringen van voorgaande deelnemers
Vier van de 20 deelnemers uit de eerste en tweede lichting hebben in het verleden een praktijkmanagement opleiding bij een andere aanbieder gevolgd. Zij gaven allemaal aan dat de Puur Praktijkmanagement opleiding op cruciale punten verschilt van de opleidingen die zij in het verleden gevolgd hebben.

Van elkaar leren
Het grootste verschil bestaat uit het feit dat Puur Praktijkmanagement niet vanuit ‘een boekje’ gegeven wordt en daardoor dus veel waarde op individuele vraagstukken brengt. Er is bijvoorbeeld veel flexibiliteit in de lesstof die aangeboden wordt én in de tijd die besteed wordt aan het bespreken van individuele casussen.

Gebaseerd op de realiteit
Daarnaast gaven zij aan dat Puur Praktijkmanagement gebaseerd is op de realiteit waar praktijkmanagers mee te maken hebben, in plaats van rollenspellen, management theorieën en onbruikbare tips waar je in de praktijk niet zoveel aan hebt.

    INTAKE AANVRAGEN

    Hoe is deze opleiding opgebouwd?

    In deze opleiding staat praktisch leren centraal. Daarom bestaat deze opleiding uit zowel fysieke als online lessen, gecombineerd met persoonlijke coaching. De opleiding is als volgt opgebouwd:

    • 7 fysieke lesdagen
    • 7 uur aan exclusief videomateriaal
    • 7 uur individuele coaching
    • 10 uur aan online lessen via een online lesplatform

    INTAKE AANVRAGEN

    Startdatum, locatie en lesdagen

    Startmoment 14 maart 2025 (inschrijving open)
    De startdatum van de eerstvolgende groep is 14 maart 2025. Voor de deelnemers die met de opleiding starten op deze datum, duurt de opleiding tot en met september 2025. De totale duur van de opleiding bedraagt zeven maanden, m.u.v. schoolvakanties.

    De lesdagen zijn (onder voorbehoud en in samenspraak met de groep te wijzigen):
    Vrijdag 14 maart 2025 (incl. diner)
    Vrijdag 11 april 2025 (incl. lunch)
    Vrijdag 9 mei 2025 (incl. lunch)
    Vrijdag 23 mei 2025 (incl. lunch)
    Vrijdag 6 juni 2025 (incl. lunch)
    Vrijdag 4 juli 2025 (incl. lunch)
    Laatste bijeenkomst in overleg met de groep in te plannen.

    Opbouw lesdagen
    Op de eerste en laatste lesdag van de opleiding, zullen de lesdagen om ca. 13:00 starten en eindigen tegen 17:30. Hierna zullen wij ons verplaatsen naar een restaurant in de omgeving. In het restaurant zal het diner plaatsvinden evenals de nabespreking van de lesdag.

    De overige lesdagen zullen om ca. 09:00 starten, waarna de lunch en nabespreking om 13:00 zullen volgen. De geschatte eindtijd zal uiterlijk 16:00 zijn.

    Locatie
    De locatie waar de opleiding wordt verzorgd, is het Miele Experience Center in Vianen. Het adres is: De Limiet 2, 4131NR Vianen.

    Groepsgrootte

    Ik hecht veel waarde aan het persoonlijke contact met de deelnemers, en ook aan de onderlinge interactie. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om een maximale groepsgrootte van 10 deelnemers te hanteren.

    INTAKE AANVRAGEN

    Private dining

    Op het eind van de eerste én laatste lesdag vindt er een gezamenlijk diner in de vorm van ‘private dining’ plaats.

    Op de overige lesdagen vindt er een lunch in het Miele Experience Center plaats.

    Zowel de diners als de lunches zijn bij het ALL-IN bedrag van de opleiding inbegrepen.

    INTAKE AANVRAGEN

    Persoonlijke vraagbaak

    Tijdens deze opleiding, zal jij vooral in jouw praktijk aan de slag gaan. Dat betekent dat jij in situaties terecht kan komen, waarin jij dringend advies nodig hebt.

    Vandaar dat jij als deelnemer aan de opleiding, de mogelijkheid hebt om op iedere dag van de weekcontact met mij op te nemen om actuele casussen te bespreken. Dit kan  via whatsapp, e-mail of telefonisch. Ook overige vragen met betrekking tot de opleiding kunnen vijf dagen per week aan mij gesteld worden. Nadat ik jouw vraag ontvangen heb, zal jij binnen 24 uur een reactie van mij ontvangen.

    Het bespreken van minder urgente of persoonlijke vraagstukken, kunnen tijdens de coachingsessies plaatsvinden. De studiebelasting tijdens deze opleiding bedraagt twee uur per week.

    INTAKE AANVRAGEN

    Kosten

    De prijs van deze opleiding is bewust laag gehouden om zoveel mogelijk mensen de kans te geven om deze opleiding te kunnen volgen.

    De ALL-IN PRIJS bedraagt €2493,75 en is volledig vrijgesteld van BTW. Dit betekent dat het volgende is inbegrepen:

    • 7 lesdagen
    • 7 uur persoonlijke coaching
    • Studiemateriaal
    • Toegang tot de digitale leeromgeving
    • Private dining diners
    • Lunches

    Annuleringsbeleid

    Voor de betaling van deze opleiding geldt een annuleringsbeleid, namelijk:

    • De annulering van de inschrijving kunt u alleen schriftelijk (ook per e-mail) doen.
      • Bij annulering tot één maand voor aanvang van de opleiding betaalt u 25% van het overeengekomen tarief.
      • Bij annulering tussen één maand en 2 weken voor aanvang van de opleiding betaalt u 50% van het overeengekomen tarief.
      • Bij annulering korter dan 2 weken voor aanvang van de opleiding bent u het volledige overeengekomen tarief verschuldigd.

    Na aanvang van de opleiding is annuleren niet meer mogelijk. U heeft ook geen recht meer op terugbetaling of om de opleiding in te halen als u ermee stopt.

    INTAKE AANVRAGEN

    Wie waren de voormalige deelnemers?

    Wie heeft aan deze opleiding deelgenomen:

    De eerste en tweede lichting deelnemers bestond uit personen met zeer diverse achtergronden. Wat echter zeer opvallend en positief was, was dat de opleiding geschikt bleek te zijn voor iedereen, ongeacht het ervarings- of opleidingsniveau.

    De achtergronden van de deelnemers waren:

    • Praktijkhouders
    • Senior-assistenten
    • Startende praktijkmanagers
    • Ervaren praktijkmanagers (meer dan 5 jaar ervaring)
    • Assistenten zonder management-ervaring

    INTAKE AANVRAGEN

    Coaching tijdens de opleiding

    Wanneer je deelneemt aan deze opleiding, ontvang je zeven uur aan individuele coaching. Dat betekent dat jij iedere maand een uur coaching ontvangt. Tijdens de coaching kunnen vraagstukken onderzocht worden die betrekking hebben op jouw rol als startende praktijkmanager. De coaching kan zowel tijdens fysieke als online bijeenkomsten plaatsvinden. Wij kunnen er overigens ook voor kiezen om de vraagstukken toe te spitsen op actuele problemen in jouw praktijk om die zodoende samen op te lossen.

    INTAKE AANVRAGEN

    Intake

    Ik vind het belangrijk dat de personen die aan deze opleiding deelnemen, hiervoor geschikt zijn. Dit betekent dat wanneer je het inschrijfformulier invult, wij eerst een persoonlijk gesprek via Zoom of Microsoft Teams zullen voeren. In het gesprek zullen wij onze verwachtingen op elkaar afstemmen.

    INTAKE AANVRAGEN

    Einddoel en certificaat

    Na het volgen van deze opleiding, zal jij in staat zijn om als een ervaren praktijkmanager te kunnen managen.

    Dit komt doordat wij veel met casussen vanuit zowel jouw eigen praktijk als vanuit andere praktijken zullen werken. Dit wordt gecombineerd met zeven lesdagen, zeven uren individuele coaching en zestien uren studie via een online leerplatform.

    Kwalificaties en certificaat
    Aan deze opleiding zijn er, net zoals bij alle andere praktijkmanagement opleidingen, geen kwalificaties verbonden. Dit betekent echter niet dat deze opleiding geen waarde heeft. Deze opleiding is er namelijk op gericht om jou een leercurve door te laten maken. Wanneer jij minimaal zes van de zeven bijeenkomsten hebt bijgewoond, zal jij een certificaat ontvangen.

    Leercurve
    De eerdergenoemde leercurve vindt plaats op het gebied van kennis en vaardigheden op vrijwel ieder managementdeelgebied dat binnen een mondzorgpraktijk bestaat. Daarnaast zal jij ook een persoonlijke ontwikkeling doormaken tijdens de individuele coachingsessies.

    Eindtoets
    De opleiding zal afgerond worden met een eindtoets. Na het behalen van de eindtoets zal het certificaat worden uitgereikt.

    INTAKE AANVRAGEN

    Vooropleiding

    Vooropleiding
    Om deze opleiding te volgen, heb je geen specifieke vooropleiding nodig. Het leerrendement zal het grootst zijn als jij ten tijde van het volgen van de opleiding, in een mondzorgpraktijk werkt. Hierdoor zal jij vanuit jouw eigen ervaring en actuele praktijksituaties invulling kunnen geven aan jouw leerproces.

    INTAKE AANVRAGEN

    Vertrouwelijkheid

    Doordat wij veel met casussen vanuit de eigen praktijk werken, is het noodzakelijk voor eenieder om vóór aanvang van de opleiding een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen. Ik ga er vanuit dat dit ten overvloede zal zijn, maar uit ervaring weet ik dat het handig kan zijn om het vertrouwelijke aspect van de opleiding te benadrukken middels een geheimhoudingsverklaring.

    INTAKE AANVRAGEN

    Waarom heb ik deze opleiding opgesteld?

    Het is mijn passie om zoveel mogelijk waarde toe te voegen aan zoveel mogelijk mensen. De waarde die ik in mijn werk als interim-praktijkmanager toevoeg, vindt vooral plaats op het gebied van kennisoverdracht en het aanleren van vaardigheden.

    Ik werk sinds 2012 binnen de mondzorg als interim-praktijkmanager. Tijdens mijn werkzame jaren als interim-praktijkmanager, merkte ik een patroon op.

    Patroon van tekortkomingen
    Dit patroon bestond uit de redenen waarom ik door verschillende praktijken ingeschakeld werd als interim-praktijkmanager.
    Al deze redenen hadden te maken met de tekortkomingen van praktijkmanagers en praktijkhouders op het gebied van praktijkmanagement.

    Tekortkomingen wegwerken
    Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om deze opleiding op te stellen. In deze opleiding leer ik praktijkmanagers en praktijkhouders hoe zij deze tekortkomingen kunnen wegwerken.

    Kennis en vaardigheden overdragen
    Daarnaast draag ik veel kennis en vaardigheden over die ervoor zullen zorgen dat de studenten een breed scala aan problemen zullen kunnen oplossen en voorkomen.

    De kennis die ik overdraag, is deels afkomstig uit hetgeen ik tijdens mijn MBA (Master of Business Administration) studie heb opgedaan.

    De vaardigheden die ik overdraag, komen voort uit mijn jarenlange ervaring als interim-praktijkmanager binnen zowel de mondzorg als daarbuiten.

    INTAKE AANVRAGEN

    Meld je hieronder aan voor een vrijblijvende intake!