De meeste mensen die een arbeidsovereenkomst ondertekenen, kijken vaak niet verder dan hun neus lang is. Ze zien alleen het salaris, het aantal werkuren en de verlofdagen. En dat is het dan. De andere voorwaarden bestaan voor hun gevoel alleen maar op de achtergrond. Pas als er een conflict optreedt, gaan ze het contract erbij pakken. En dat is waar de ellende begint.
Stel je voor: een medewerker wordt ziek en ze denkt dat ze gewoon haar volle salaris krijgt. Maar dan blijkt dat ze maar 70% krijgt. Dat kan echt een onaangename verrassing zijn voor haar. Of wat dacht je van wachtdagen? Die zijn vaak ook een dingetje als medewerkers er niet op rekenen omdat ze de arbeidsovereenkomst of de arbeidsvoorwaardenregeling niet goed hebben gelezen.
Maar aan de andere kant, als werkgever kan het ook zo zijn dat je verrast wordt door dingen die je met jouw medewerkers hebt afgesproken, maar waarvan je eigenlijk niet meer precies weet wat er in de overeenkomst staat.
Tijdens de opleiding ‘Van Assistent Tot Praktijkmanager’ duiken wij in de details van arbeidsovereenkomsten. We onderzoeken hoe sluitend ze zijn en hoe je deze het beste kunt opstellen. Als je als zijnde werkgever niet goed weet wat er in de overeenkomst staat, kan dat ook voor jou problemen opleveren.
Neem nou het voorbeeld van een medewerker die om verlof vraagt. Als jij niet goed op de hoogte bent van de afspraken die jullie gemaakt hebben, kan het zijn dat jij niet goed kunt reageren of dat je dingen zegt die niet kloppen.
Dus als jij meer wilt weten over hoe je jouw arbeidsovereenkomst beter kunt begrijpen of hoe je arbeidsvoorwaardenregelingen op een goede manier kunt opstellen, dan is deze opleiding misschien wel iets voor jou!